Marka
ze słoniem
Marka
ze słoniem

Caparol, marka ze słoniem

12 sierpnia świętujemy Międzynarodowy Dzień Słonia.
A w branży budowlanej jest tylko jeden oryginalny słoń - Caparol! 
Firma ze słoniem w kolorowe paski należy do największych przedsiębiorstw w branży. 
Początki marki Caparol sięgają aż 1895 roku, ale kiedy po raz pierwszy pojawił się nasz kultowy słoń?

Poznaj historię logo marki Caparol.

 

1959 Symbol farb grubowarstwowych

Farby do fasad powinny być grubowarstwowe – tym hasłem Caparol reklamował właściwości nowej, grubowarstwowej farby fasadowej Muresko. Jej symbolem stał się słoń - symbol grubej skóry. Nałożenie grubszej warstwy farby pozwalało wyrównać nierówności tynku. Farba Muresko stała się najbardziej udaną farbą elewacyjną w tamtym czasie.

1963 Słoń jako znak towarowy

Czarny i jeszcze bez pasków – tak prezentował się słoń jako symbol farb do fasad Muresko do roku 1963. To początek kariery gruboskórnego słonia w firmie Caparol. Słoń był prezentowany w różnych pozach, aby podkreślić wszechstronność i właściwości elewacyjnej farby Muresko. 

1980 Słoń symbolem marki

Logo firmy Caparol zmieniało się w czasie, ale sam słoń pozostał. W roku 1980 trafił on na stronę tytułową broszury o farbie Muresko. Tym razem był cały biały. Hasło przewodnie broszury brzmiało: "Muresko: gruboskórna powłoka elewacyjna".

1983 Słoń w kolorowe paski

Słoń stał się symbolem już nie tylko linii produktów, ale całej firmy. Co więcej – otrzymał swoje charakterystyczne paski w kolorach podstawowych: czerwony, żółtym i niebieskim, oraz w kolorach pochodnych: pomarańczowym, zielonym i fioletowym. I tak powstało logo firmy Caparol, po raz pierwszy zaprezentowane na międzynarodowych targach „Farbe 84” w Monachium.
 

Zajrzyj tutaj i poznaj The Power of Elephant!