125 lat
Grupy
DAW
125 lat
Grupy
DAW

125 lat Grupy DAW

Caparol Polska należy do międzynarodowego koncernu DAW SE.

Rok 2020 jest wyjątkowo ważny dla naszej firmy - jest to bowiem rok zaszczytnego jubileuszu 125-lecia Grupy DAW.

Już w 1885 roku - dziesięć lat przed założeniem firmy - rodzina Murjahn, pierwotnie kupiecka rodzina z Hamburga, nabyła prawa górnicze w Odenwald na południu Niemiec. Wtedy to Eduard Murjahn natknął się podczas wykopalisk na minerał amfibol. Odkryty minerał został przez niego wykorzystany do wyprodukowania pierwszej farby i tynku. Tak zaczęła się długa historia DAW SE – jednego z najważniejszych koncernów branży chemicznej w Europie.

Dzisiaj, 125 lat później, DAW SE jest nadal firmą rodzinną zarządzaną przez już piątą generację rodziny Murjahn. Koncern DAW SE jest wiodącym przedsiębiorstwem w swojej branży, jednym z najlepszych pracodawców w Niemczech, a na całym świecie zatrudnia ponad 5900 pracowników.

Historia marki z kolorowym słoniem

W 1928 roku dr. Robert Murjahn – wówczas student chemii, na prośbę ojca, wprowadził na rynek nową formułę spoiwa wykorzystywanego do produkcji farb. Wtedy to właśnie narodziła się marka Caparol, której nazwa pochodzi od pierwszych liter trzech najważniejszych składników: kazeiny, parafiny i oleju. 

Kilka lat później, w 1936 r. dr. Murjahn po raz pierwszy na świecie wprowadził dyspersję akrylową w spoiwie produktów Caparol, zamiast stosowanego w tamtym czasie - oleju. I właśnie ta przełomowa receptura dała początek nowoczesnej technologii farb dyspersyjnych i do dziś stanowi jedno z wielu pionierskich osiągnięć Caparol.

W 1984 roku kolorowy słoń w paski stał się symbolem i logotypem marki Caparol. Wprowadzone logo zostało po raz pierwszy zaprezentowane na targach w Monachium. Od tej pory, sympatyczny słoń do dziś dumnie reprezentuje markę i jest symbolem najwyższej jakości profesjonalnych produktów. W ten sposób niewielki niegdyś producent farb z Ober-Ramstadt stał się międzynarodową, rodzinną  firmą zatrudniającą dziś ponad 5900 pracowników na całym świecie. 

Oto jak powstał urodzinowy motyw 125 lat DAW

125 rocznica powstania DAW zainspirowała dr. Ralf Murjahn i cały zespół Caparol do stworzenia jubileuszowego motywu urodzinowego. Indywidualny, nietuzinkowy charakter projektu został uchwycony w krótkim filmie.

Jak przyznaje dr. Ralf Murjahn, Prezes Zarządu DAW „Projektowanie to fascynujący proces, który uwalnia kreatywność i jest niesamowicie zabawny”.

Efekty tego twórczego procesu można zobaczyć w zamieszczonym filmie. Miłej zabawy!