CAPAROL. PROFESJONALNY DOSTAWCA ROZWIĄZAŃ.

Caparol to marka profesjonalnych farb i systemów ociepleń. Firma jako pierwsza na świecie opracowała recepturę farb dyspersyjnych, a również jako pierwsza, rozpoczęła produkcję dyspersyjnych farb elewacyjnych. Dziś produkty sygnowane marką Caparol są cenione przez wykonawców nie tylko w Europie, ale i na całym świecie. 

KOLOR i TECHNOLOGIA

Caparol stawia na intensywne prace badawcze oraz innowacyjność. Siłą marki jest umiejętne połączenie zaawansowanych technologii z bogatą ofertą kolorystyczną. Dzięki naszemu systemowi barwienia ColorExpress jesteśmy w stanie uzyskać dowolny kolor czy odcień farby.

PROFESJONALIZM

Caparol to pewność oczekiwanego efektu. Szerokie spektrum specjalistycznych produktów zostało opracowane i przetestowane, aby sprostać wymaganiom różnorodnych podłoży - 700 produktów w 9 kategoriach.

CZY WIESZ, ŻE:

  • Nazwa Caparol pochodzi od pierwszych liter trzech składników: kazeiny, parafiny i oleju
  • Międzynarodowy koncern DAW, do którego należy również Caparol Polska zatrudnia ponad 5 500 pracowników na całym świecie
  • Caparol posiada własne FarbDesignStudio, w którym architekci i koloryści opracowują nowe kolekcje kolorystyczne
  • W 1928 roku Dr Robert Murjahn opracował pierwszą emulsję na bazie wody "Caparol", przy pomocy której malarz mógł samodzielnie przygotować farbę korzystając z pigmentów i wypełniaczy

HISTORIA LOGO

Nazwa marki Caparol wzięła się od pierwszych liter najważniejszych składników farby, a więc Cazeiny, Parafiny i Oleju (Oil). Logo w postaci wyraźnego, kolorowego słonia przyciąga wzrok, budzi sympatię i gwarantuje jednoznaczną identyfikację produktu.

Ale jak wytłumaczyć obecność słonia w logotypie?

Kolorowy słoń, znak firmowy Caparol, swoje istnienie zawdzięcza Walterowi Schulzowi, jednemu z prezesów DAW. „Mieliśmy farbę elewacyjną, która nazywała się SG”, wyjaśniał ówczesny prezes DAW. Skrót SG pochodził od niemieckiego słowa „Streichputz”, które oznacza farbę do tynku, i słowa „glatt”, czyli gładki. Farba elewacyjna SG była bardzo gęsta, dzięki czemu zapewniała doskonałe efekty, zwłaszcza na nierównym podłożu.

W tym czasie, w firmach malarskich obowiązywało powiedzenie: „Lepiej nałożyć kilka cienkich warstw niż jedną grubą”. Powiedzenie to zostało wykorzystane przez ekspertów od marketingu i sparafrazowane zdaniem: „Elewacje powinny mieć grubą skórę, gdyż z grubą skórą żyje się dłużej”. We współpracy z renomowanym grafikiem, Herbertem Müller-Dennhofem, powstał znak graficzny w formie słonia, który pojawił się najpierw na pokrywie opakowania z farbą. Na początku nie miał on jeszcze pasków i był wielokrotnie modyfikowany. Ostatecznie, logotyp uzyskał dzisiejszą postać, która tak spodobała się właścicielowi DAW – Dr. Klausowi Murjahnowi, że od 1984 kolorowy słoń stał się znakiem rozpoznawczym i logo firmy.